Аугментед реалити или AR, се превърна в една от най-горещите нови рекламни тенденции. От “Тойота” до “Нивеа” до “Дисни”, разнообразният набор от марки подсказва, че все повече водещи компании се обръщат към възможностите на добавената реалност, за да презентират по един необикновен начин своите продукти.
AR позволява на потребителите на смартфони да насочват камерите на своите телефони към определени обекти – било то печатна реклама или дори чаша за кафе, която задейства 3D видео.
Това не е изцяло нова технология: AR създава жълтата първа линия по време на футболни предавания. Но рекламният свят наистина започна да говори за аугментед реалити около 2008 г. и отнема няколко години, докато марките наистина започнат да инвестират в медиите.
Аугментед реалити по дефиниция дава на марките възможността неочаквано да интегрират дигиталния свят с реалния свят, който се харесва на по-младите любители на технологии, които обикновено са скептични към традиционните рекламни методи.
Но AR не само обръща внимание на хилядолетното поколение. Ефектът извън епохата на този свят и космическата епоха ангажира почти всеки от децата до бабите и дядовците.
Макар че почти всички кампании за добавената реалност са доста интересни, някои марки използват технологията, за да създадат нещо наистина запомнящо се. Линкс, например, постави знаци в гарите, които позволиха на минувачите да взаимодействат с ангели, представени в рекламните кампании на компанията.